THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, October 6, 2009

..................

setelah 3 bulan aku kat kmb nih, macam2 aku dah blaja, bukan takat blaja subjek2 yang Higher Level jek..sesungguhnya subjek2 higher level nih memang menguji kesabaran aku disini.. aku juga blaja menjadi seorang "lelaki"..teringat aku pada kelas english, ada kawan aku cakap die takot nak jadik lelaki, then sumer gelak, termasuklah aku sekali, tapi bile diungkaikan dan diperjelaskn oleh member aku tuh, barulah aku tahu, bukan senang nak jadik lelaki yang betul2 lelaki... banyak tanggungjawab,...........

tapi bukan tu yang aku nak citer skang..bile tgk video kat youtube pasal graduation day, sebak gak la, boleh ker aku dapat sijil graduation tuh berbekalkan tekad dan azam je..bile member lain main dota, red alert, aku pun dok pikir gak..kenapa aku x macam dorunk, enjoy, ader life, xpela mungkin aku kene korbankan something kalau nak berjaya..lagipun xkan aku nak dok pk nak men game jek sedangkan mak bapak aku kat umah dok tunggu aku bawak berita kegembiraan.. pernah gak aku terpikir, ape akan jadik kalau aku x pas IB nih, dah la mak bapak aku ader penyakit....aku x nak la disebabkan aku, penyakit tu makin melarat...tapi, tak ramai yang faham perasaan aku, bile ke kelas, dorunk tgk aku men2, tapi sebenarnya, dalam ni, biajela aku yang simpan..lagipun x baik bile nak ungkit peristiwa lama........
sekarang nih, bile dah 3 bulan kat kmb, macam2 perkara aku nampak,,, bukan pada orang lain, tapi kelemahan diri sendiri,,,sikap aku yang tak faham perasaan orang lain tuh membuatkan orang ramai x suke kat aku...(tapi ketahuilah, aku kisah pasal korunk cume aku x pandai nak tunjuk jek)...tapi aku tak kisah pun, orang nak judge aku cane, yang penting pada aku, biarlah aku melihat diri aku sebagaimana aku....
bile orang cakap aku teruk..x senonoh...aku x kisah pun..sebab bagi aku mender tuh dah biase kat aku...
bile aku sambung tgk video graduation day, honestly speaking, air mata jatuh gak la...aku ader gak terpikir, dapat ke aku buat mak kau "menangis" disebabkan kejayaan aku...bile tgk orang lain buat camtuh, sedikit sebanyak, dapat gak la semangat..aku nih x suke nak kongsi masalah dengan orang lain...aku x nak nak susahkan member2 aku..aku x nak dorunk tergendala disebabkan masalah aku..jadi, selalunya, aku akan handle masalah tuh sendirila, so orang tak nampak tahap kematangan aku kat mane...so, aku pun x nak dedahkan, biarlah dorunk tgk aku sebagai aku...
last sekali, aku harap aku dapat boost balik semangat nih supaya x give up g. and buat yang terbaik untuk aku dan parents aku...harap aku leh sukses dalam IB nih....aminnnn

0 comments: